انعطاف پذیری پوست : چگونه از آن محافظت کنیم

انعطاف پذیری پوست

مقدمه : انعطاف پذیری پوست

انعطاف پذیری پوست به توانایی پوست شما برای کشش و بازگشت به جای خود اشاره دارد. انعطاف پذیری پوست ما چیزی است که به ما پوست چاق و سالم می دهد. همانطور که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد ، شروع به افتادگی و چین و چروک می کند.

خاصیت ارتجاعی پوست ما در جوانی بالاتر است و با افزایش سن به آرامی کاهش می یابد. در حالی که اجتناب ناپذیر است که پوست شما با افزایش سن کمتر لاستیک شود ، راه هایی وجود دارد که می توانید روند را کند کنید.

خاصیت ارتجاعی پوست چیست؟

پوست ما از سه لایه تشکیل شده است و این آرایش بر انعطاف پذیری تأثیر می گذارد. اپیدرم بیرونی ترین لایه است ، درم لایه میانی است و زیرکوتیس عمیق ترین لایه است. در درم ، لایه میانی ، پوست ما حاوی دو نوع پروتئین به نام کلاژن و الاستین است. این پروتئین ها در بافت های همبند پوست یافت می شوند و مسئول انعطاف پذیری آن هستند.

کلاژن یک بلوک ساختمانی مهم برای پوست ، مو و ناخن ماست. همچنین عضلات ، استخوان ها و تاندون های ما را تشکیل می دهد.2 کلاژن و الاستین الیافی هستند که امکان کشش و بهار مجدد پوست را فراهم می کنند.

علل و عوامل خطر چین و چروک پوست

چه چیزی باعث از دست دادن انعطاف پذیری می شود ؟

از دست دادن انعطاف پذیری پوست ، که به عنوان الاستوز نیز شناخته می شود ، بخشی طبیعی از روند پیری است. عوامل محیطی و محصولات مضر می توانند روند را تسریع کنند.

انعطاف پذیری پوست
انعطاف پذیری پوست

پیری

با افزایش سن ، پوست ما به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شروع به نشان دادن علائم پیری می کند. زنان در 20 سالگی شروع به از دست دادن کلاژن می کنند و در پنج سال اول یائسگی حدود 30 درصد از کل کلاژن خود را از دست می دهند.2 این از دست دادن کلاژن منجر به افتادگی پوست و چین و چروک می شود.

صورت ما نیز در روند پیری رسوبات چربی را از دست می دهد. بدون ذخیره چربی برای پر کردن پوست صورت ، پوست به طور طبیعی شروع به سقوط و افتادن می کند. پوست ما نیز با افزایش سن پروتئین و اسید هیالورونیک را از دست می دهد.

با از دست دادن کلاژن پوست با افزایش سن ، پیوند بین اپیدرم و درم ضعیف می شود. این جداسازی لایه های پوست باعث افتادگی و چین و چروک شدن پوست می شود. چون کلاژن پوست ما را با هم نگه می دارد ، همانطور که کاهش می یابد ، جاذبه به طور طبیعی بر ما غلبه می کند ، و پوست را به پایین می کشد.

محیط زیست و سبک زندگی

علاوه بر روند پیری ، عوامل محیطی نیز می توانند به افتادگی پوست کمک کنند. از آنجا که کلاژن و الاستین در درم قرار دارند ، تحت تأثیر محیط قرار می گیرند. این پروتئین ها می توانند توسط اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید و همچنین با سیگار کشیدن و آلودگی آسیب ببینند. بنیاد سرطان پوست تخمین می زند که تا 90 درصد از پیری پوست ، از جمله از دست دادن انعطاف پذیری ، به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش است.

هنگامی که اشعه ماوراء بنفش به سلول های درم برخورد می کند ، به الیاف کلاژن آسیب می رساند و تولید الیاف الاستین غیر طبیعی را تحریک می کند. این الیاف غیر طبیعی بیشتر به الیاف کلاژن آسیب می رسانند و منجر به آسیب پوستی می شوند که زود چروک و افتادگی می کند.

پیشنهاد ویژه ما

مانند اشعه ماوراء بنفش ، سیگار کشیدن و آلودگی برای پوست مضر است و می تواند پیری را تسریع کند. دود سیگار برای تمام سلول های بدن سمی است. باعث نازک شدن پوست می شود که منجر به افتادگی و چین و چروک می شود.

تاثیر آفتاب بر روی پوست

مراقبت از پوست ضعیف در حالی که به اندازه آسیب های ناشی از آفتاب یا سیگار کشیدن خطرناک نیست ، عادات ضعیف مراقبت از پوست می تواند منجر به از دست دادن انعطاف پذیری پوست شود. فراموش کردن شستن صورت در شب می تواند هر چند وقت یکبار اتفاق بیفتد ، اما وقتی هر شب در آرایش و سایر محصولات می خوابید ، منافذ پوست شما مسدود می شود. این منجر به شکستن و انباشت روغن می شود. بهتر است صورت خود را یک یا دو بار در روز بشویید ، بسته به اینکه پوست شما چقدر چرب است. شستن بیش از دو بار در روز می تواند روغن های طبیعی و رطوبت پوست شما را از بین ببرد و چین و چروک ها و خطوط ظریف را قابل توجه تر کند.

فشار دادن یا کشیدن روی پوست ظریف اطراف چشم شما می تواند منجر به از دست دادن انعطاف پذیری نیز شود. این ناحیه از پوست حساس است و دست زدن بیش از حد می تواند منجر به شکستن رگ های خونی و خطوط ظریف شود.

انعطاف پذیری پوست
انعطاف پذیری پوست

ایجاد یک برنامه مراقبت از پوست سالم

عوامل سبک زندگی که از انعطاف پذیری محافظت می کنند از دست دادن انعطاف پذیری پوست در طول زمان یک فرآیند طبیعی است که نمی تواند متوقف شود ؛ با این حال ، می تواند کند شود. ایجاد تغییرات در سبک زندگی مانند استفاده از محافظت در برابر آفتاب و ترک سیگار می تواند به پوست شما کمک کند تا انعطاف پذیری طبیعی خود را طولانی تر حفظ کند.

چگونه پوست را سفت کنیم

رژیم غذایی

برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست به طور طبیعی ، با بشقاب شام خود شروع کنید. بدن ما به طیف گسترده ای از مواد مغذی نیاز دارد تا بتواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد. اگر رژیم غذایی شما فاقد گروه های غذایی اصلی باشد ، بدن شما انرژی و ذخایر لازم برای ادامه تولید کلاژن را نخواهد داشت. رژیم غذایی نامناسب می تواند از دست دادن کلاژن را تسریع کند و منجر به پیری زودرس و افتادگی پوست شود.

برای ساخت کلاژن ، بدن شما به اسیدهای آمینه نیاز دارد. اینها اجزای پروتئین هستند و می توانند در غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ ، ماهی ، گوشت گاو ، محصولات لبنی ، تخم مرغ و لوبیا یافت شوند. تولید کلاژن همچنین به ویتامین C از غذاهایی مانند مرکبات ، فلفل قرمز ، گوجه فرنگی ، اسفناج و بروکلی نیاز دارد. علاوه بر پروتئین و ویتامین C ، بدن ما برای تولید کلاژن به روی و مس نیاز دارد. این مواد معدنی را می توان از گوشت ، آجیل ، لوبیا و غلات کامل بدست آورد.

علاوه بر فراهم کردن بلوک های ساختمانی برای تولید کلاژن ، رژیم های غذایی ما همچنین می تواند به کاهش از دست دادن کلاژن کمک کند. خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها به ویژه میوه ها و سبزیجات می تواند به خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن کمک کند. رادیکال های آزاد با تجزیه سلول های پوستی و کلاژن به پیری پوست کمک می کنند.

یکی دیگر از غذاهایی که برای سلامتی پوست در رژیم غذایی شما گنجانده می شود ، آبگوشت استخوان است. این ماده با استخراج کلاژن از استخوان های گوشت گاو یا مرغ ساخته می شود و قرار است گرم مصرف شود.

شکلات تیره با کیفیت بالا حاوی فلاوانول کاکائو است ، مواد مغذی طبیعی موجود در لوبیا کاکائو که ممکن است انعطاف پذیری پوست را بهبود بخشد. یک مطالعه نشان داد که وقتی زنان روزانه به مدت 24 هفته نوشیدنی با فلاوانول کاکائو مصرف می کردند ، پوست آنها بهبود قابل توجهی در چین و چروک و انعطاف پذیری نشان می داد. فلاوانول های کاکائو همچنین ممکن است علائم فوتوداماژ ناشی از آفتاب مانند لکه های پیری را بهبود ببخشند.

انعطاف پذیری پوست
انعطاف پذیری پوست

مکمل ها

اکثر کارشناسان معتقدند که شما می توانید تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. با این حال ، اگر شما در تلاش برای پایبندی به یک رژیم غذایی جامع بوده اید یا فقط می خواهید مواد مغذی بیشتری اضافه کنید ، یک مکمل ممکن است برای شما مناسب باشد. از آنجا که ویتامین C ، روی و مس اجزای ضروری تولید کلاژن هستند ، مولتی ویتامین روزانه ممکن است مفید باشد.

یک مکمل کلاژن ممکن است به حفظ انعطاف پذیری پوست شما و جلوگیری از چین و چروک کمک کند. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که مصرف روزانه مکمل کلاژن به طور قابل توجهی هیدراتاسیون و انعطاف پذیری پوست را بهبود می بخشد. همچنین به نظر می رسید که به پوست کمک می کند تا ضخامت و تراکم خود را حفظ کند.8 مصرف مکمل کلاژن ، به ویژه در مورد یائسگی (هنگامی که بدن ما به سرعت کلاژن طبیعی را از دست می دهد) ، ممکن است تفاوت بزرگی در ظاهر پوست ما ایجاد کند.

ورزش کردن

ورزش به نفع هر سیستم بدن ، به ویژه پوست است. ورزش می تواند به جلوگیری از روند پیری در پوست ، حفظ ذخایر کلاژن و حفظ ضخامت آن کمک کند. یک مطالعه نشان داد که پوست ورزشکاران بالای 40 سال بیشتر شبیه پوست کسی در 20 سالگی است که تحت میکروسکوپ مورد بررسی قرار می گیرد.نمونه های پوستی از کسانی که به طور منظم ورزش می کردند ، کلاژن بیشتری داشتند و ضخیم تر به نظر می رسیدند.

محققان این مطالعه نمونه های پوستی را از افراد بی تحرک بالای 65 سال قبل و بعد از شروع یک برنامه ورزشی متوسط دریافت کردند. بعد از سه ماه ، نمونه های پوستشان به طور قابل توجهی متفاوت و جوان تر به نظر می رسید.

انعطاف پذیری پوست
انعطاف پذیری پوست

برنامه خواب

خواب کافی هر شب فقط باعث نمی شود احساس بهتری داشته باشید ؛ بلکه به شما کمک می کند تا بهترین ظاهر خود را نیز داشته باشید. وقتی بدن ما از خواب محروم می شود ، هورمون استرس کورتیزول را آزاد می کند. کورتیزول منجر به التهاب در بدن ، از جمله پوست می شود. این التهاب می تواند منجر به قرمزی ، تحریک و چین و چروک شود. کلاژن و الاستین در هنگام التهاب پوست نمی توانند به درستی کار کنند.

در طول خواب ، بدن شما هورمون رشد انسان را آزاد می کند. این هورمون برای تولید کلاژن ضروری است. هر شب هفت تا نه ساعت خواب بدون وقفه را هدف قرار دهید تا به بدن شما کمک کند تا بهبود یابد و هورمون ها دوباره تنظیم شوند. یک ساعت قبل از خواب تلویزیون و تلفن خود را خاموش کنید تا به ذهن شما کمک کند تا آرام شود و در صورت بی خوابی با پزشک خود صحبت کنید.

10 راه برای داشتن خواب بهتر

هیدراتاسیون

هیدراته ماندن می تواند منجر به روشن شدن پوست با خاصیت ارتجاعی بیشتر شود. سلول های پوستی ما ، مانند هر سلول در بدن ، از آب تشکیل شده اند. وقتی پوست خشک می شود ، نمی تواند به درستی کار کند و خشک و پوسته پوسته به نظر می رسد. پوست خشک کمتر مقاوم است و زودتر خطوط و چین و چروک های ظریف را نشان می دهد. برای هیدراته نگه داشتن پوست ، با رژیم غذایی خود شروع کنید. هر روز مقدار زیادی آب بنوشید و حداقل هشت لیوان آب بنوشید. هر روز از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید ، به خصوص بعد از دوش گرفتن یا شستن صورت.

محصولات پوست

هنگامی که شما تغییرات سبک زندگی مانند خواب بیشتر و نوشیدن آب بیشتر را ایجاد کرده اید ، محصولات مراقبت از پوست ممکن است خط دفاعی بعدی شما در برابر پیری و از دست دادن انعطاف پذیری باشد. محصولات موضعی حاوی کرم ضد آفتاب ، کلاژن یا ویتامین می توانند از پوست شما در برابر محیط محافظت کنند و به حفظ کلاژن طبیعی پوست شما کمک کنند.12

انعطاف پذیری پوست
انعطاف پذیری پوست

کرم ضد آفتاب

موثرترین محصول ضد پیری پوست همیشه ضد آفتاب خواهد بود. مسدود کردن برخی از اشعه های مضر آن برای ارتقای انعطاف پذیری پوست ضروری است. یک کرم ضد آفتاب با طیف گسترده را انتخاب کنید که از اشعه های UVB و UVA از خورشید محافظت می کند. اشعه UVB روی لایه بالایی پوست تاثیر می گذارد و باعث آفتاب سوختگی می شود. اشعه های UVA عمیق تر نفوذ می کنند و مسئول از دست دادن انعطاف پذیری پوست از کلاژن آسیب دیده و الیاف الاستین هستند.کرم ضد آفتاب شما باید حداقل SPF 30 یا بالاتر باشد.

راه های دیگری که می توانید از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید عبارتند از:

  • لباس های حاوی UPF (عامل حفاظت از ماوراء بنفش)را بپوشید
  • کلاه لبه پهن بپوشید
  • زیر سایه چتر بمانید
  • از ساعات اوج آفتاب (از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر)اجتناب کنید.

کرم های کلاژن

در حال حاضر کرم ها و لوسیون هایی در دسترس هستند که حاوی کلاژن هستند. در حالی که منطقی است که کلاژن را که به طور طبیعی از دست می دهید با کلاژن موضعی جایگزین کنید ، ثابت نشده است که این محصولات به طور قابل توجهی انعطاف پذیری پوست را بهبود می بخشد. متخصصان پوست معتقدند که کرم های رتینول و رتینوئید موثرتر از کرم های حاوی کلاژن هستند.

پوست لکه دار رتینول و رتینوئیدها

ثابت شده است که محصولات مراقبت از پوست حاوی رتینول و رتینوئیدها باعث تولید کلاژن و معکوس کردن برخی از علائم پیری می شوند. رتینول نوعی ویتامین a است که نشان داده شده است که در ترکیب با ویتامین C ، انعطاف پذیری پوست را بهبود می بخشد.رتینول و رتینوئیدها را می توان در بسیاری از محصولات پوست بدون نسخه و داروهای تجویزی یافت.

مراقبت های ضد پیری پوست اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک در بافت همبند پوست یافت می شود و به هیدراته و روان نگه داشتن پوست کمک می کند. با گذشت زمان به دلیل پیری و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش از خورشید یا تخت برنزه کاهش می یابد. اسید هیالورونیک به دلیل توانایی مرطوب کردن پوست به عنوان یک شگفتی ضد پیری به بازار عرضه می شود. 1000 برابر وزن خود را در آب نگه می دارد ، که پوست را هیدراته نگه می دارد و رطوبت بیشتری را به سلول های پوست جذب می کند.این کار پوست شما را سفت و چاق می کند و باعث انعطاف پذیری بیشتر و احتمال چروک شدن آن می شود.

جنیستین

Genistein نوعی ایزوفلاون سویا است که اثر استروژن را در بدن تقلید می کند. می توان آن را به عنوان مکمل یا در محصولات سویا مصرف کرد. مشابه درمان جایگزینی هورمون ، این فیتواستروژن ممکن است انعطاف پذیری پوست را هنگام مصرف خوراکی بهبود بخشد. از آنجا که این یک محصول طبیعی است ، توسط اداره غذا و دارو (fda) برای ایمنی یا اثربخشی آزمایش نشده است. قبل از شروع مکمل جنیستین با پزشک اصلی خود صحبت کنید.

جادوگر هازل

فندق جادوگر گیاهی است که در بسیاری از محصولات بدون نسخه و طبیعی پوست یافت می شود. یک مطالعه کوچک نشان داد که استفاده موضعی از فندق جادوگر ممکن است به افتادگی و چین و چروک پوست کمک کند. این به این دلیل است که به نظر می رسد فندق جادوگر به ترمیم الاستین آسیب دیده توسط خورشید کمک می کند. اگر در مورد شروع به استفاده از فندق جادوگر موضعی سوالی دارید ، با متخصص پوست خود صحبت کنید.

درمان های پزشکی

اگر تغییر شیوه زندگی و محصولات ضد پیری پوست نتایج مورد نظر شما را به دست نیاورده باشد ، درمان های پزشکی ممکن است گام بعدی باشد. روش های پزشکی انجام شده توسط یک متخصص پوست زیبایی می تواند انعطاف پذیری پوست را با تحریک رشد کلاژن جدید بهبود بخشد. درمان های پزشکی ممکن است به شما کمک کند تا انعطاف پذیری پوست را به طور موثرتر از سایر گزینه ها حفظ کنید.

انعطاف پذیری پوست
انعطاف پذیری پوست

درمان با لیزر

درمان های لیزری می تواند برای درمان بیماری های مزمن پوستی مانند پسوریازیس و اگزما استفاده شود. همچنین ممکن است علائم پیری پوست را بهبود ببخشند. مطالعات نشان می دهد که لیزر درمانی به تحریک تولید کلاژن در الیاف همبند پوست کمک می کند.افزایش کلاژن ظاهر پوست را بهبود می بخشد و خاصیت ارتجاعی طبیعی آن را افزایش می دهد ؛ همچنین ظاهر چین و چروک را بهبود می بخشد.

درمان با لیزر معمولا در مقایسه با سایر درمان های پزشکی برای پیری پوست کمتر تهاجمی و کم خطر تلقی می شود. در طول لیزر درمانی ، پوست شما با یک کرم بی حس کننده آماده می شود و این روش معمولا بدون درد است. پس از لیزر درمانی ، احساس قرمزی و تورم طبیعی است. خطرات احتمالی نادر است و شامل عفونت و زخم است.

میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی

این یک روش حداقل تهاجمی است که به ساخت کلاژن در پوست کمک می کند. سوزن های ویژه ای که انرژی فرکانس رادیویی با شدت بالا را ارائه می دهند ، در بافت هدف در پوست قرار می گیرند ، که اثر گرم شدن یکنواخت را به بافت عمیق می دهد و الیاف کلاژن جدید را برای رشد تحریک می کند.میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی می تواند منجر به بهبود قابل توجهی در کیفیت و بافت پوست شود.

این روش نه تنها می تواند پوست را سفت کند بلکه به خطوط باریک ، بزرگ شدن منافذ ، چین و چروک ، زخم های آکنه و علائم کششی نیز کمک می کند. بهبود سه تا شش ماه پس از عمل مشاهده می شود. بیشتر افراد دو تا سه بار درمان می شوند.

درمان میکرونیدلینگ اولتراپی

اولتراپی یک روش غیر تهاجمی است که از امواج سونوگرافی میکروفیوز شده برای تحریک رشد کلاژن در بدن و سفت کردن پوست استفاده می کند. این کار با ایجاد یک اثر حرارتی زیر پوست ، که تولید کلاژن بدن را شروع می کند ، کار می کند. ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما از سونوگرافی برای تجسم لایه های پوست شما در طول عمل استفاده خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که مقدار مناسب انرژی به منطقه مناسب هدایت می شود.

افرادی که تحت درمان اولتراپی قرار می گیرند معمولا نتایج را در دو تا سه ماه مشاهده می کنند. آنها همچنین ممکن است شش ماه پس از آن بهبود پوست خود را مشاهده کنند و نتایج ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد.

انعطاف پذیری پوست
انعطاف پذیری پوست

لایه برداری شیمیایی

پوست شیمیایی معمولا روی صورت انجام می شود و همچنین می تواند گردن و دست ها را درمان کند. لایه برداری شیمیایی علائم پیری مانند لکه های پیری و چین و چروک را نیز بهبود می بخشد.

در طول پوست شیمیایی ، پزشک شما یک محلول شیمیایی را روی صورت شما قرار می دهد. این محلول به عنوان یک لایه بردار عمل می کند و لایه های بالای پوست را از بین می برد. وقتی پوست دوباره رشد می کند ، تولید کلاژن جدید ایجاد می شود و پوست صاف تر و جوان تر به نظر می رسد.

درجات مختلفی از لایه برداری شیمیایی وجود دارد. برای بهبود انعطاف پذیری ، ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما به احتمال زیاد پوست سبک یا متوسط را توصیه می کند. لایه برداری های شیمیایی عمیق به عمق پوست نفوذ می کنند و معمولا برای درمان زخم ها یا رشد های پیش سرطانی استفاده می شوند.

مانند هر روش پزشکی ، لایه برداری شیمیایی با خطرات همراه است. بعد از لایه برداری ، طبیعی است که قرمزی پوست ، التهاب و لایه برداری را تجربه کنید. این فرآیند التهاب همان چیزی است که باعث رشد سلول های جدید پوست و کلاژن می شود. زخم و عفونت نادر است اما ممکن است.

درمابراسیون

درمابراسیون یکی دیگر از تکنیک های لایه برداری است که توسط یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک انجام می شود. در طول درمابراسیون ، ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما از ابزاری برای” ماسه زدن ” پوست شما و حذف لایه های بیرونی استفاده می کند. درمابراسیون می تواند ظاهر چین و چروک و افتادگی پوست را بهبود بخشد. همچنین برای آکنه ، زخم ، لکه های پیری و رشد پیش سرطانی استفاده می شود. مطالعات نشان داده اند که درمابراسیون در تحریک رشد کلاژن جدید موثرتر از پوست های شیمیایی است.

درمابراسیون نیز با خطرات همراه است ؛ عفونت ممکن است. افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند بیشتر احتمال دارد که زخم و تغییر رنگدانه دائمی را تجربه کنند.

انعطاف پذیری پوست
انعطاف پذیری پوست

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یک روش زیبایی نسبتا جدید است ، اما سالهاست که برای کمک به بهبود زخم پس از جراحی یا تروما استفاده می شود. درمان شامل گرفتن خون از شما ، سپس جدا کردن پلاکت ها و عوامل رشد است. سلول های پلاکت خون شما را هنگام برش پوست لخته می کنند ، اما مزایای دیگری نیز دارند. پلاکت ها حاوی پروتئین ها و عوامل رشد هستند که می توانند پوست را بهبود بخشند و تولید کلاژن را ترویج دهند.

وقتی پلاکت ها و عوامل رشد از بقیه خون شما جدا شدند ، می توانند به صورت ، گردن یا دست شما تزریق شوند. این سلول ها رشد و بهبود سلول های جدید را تحریک می کنند. پس از تزریق پلاسمای غنی از پلاکت ، فیبروبلاست ها در پوست ایجاد می شوند که منجر به تولید سلول های جدید پوست و کلاژن می شود.

پرکننده ها

برخی از پرکننده ها مانند Sculptra و Radiesse بدن را برای ساخت کلاژن تحریک می کنند. Sculptra حاوی اسید لاکتیک پلی ال است که می تواند تولید کلاژن را تحریک کرده و پوست را سفت کند. پزشک شما پرکننده را در نقاط مختلف صورت شما تزریق می کند و این روش حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. محلول مناطق توخالی و چین های عمیق پوست را پر می کند. نتایج معمولا پس از یک ماه قابل توجه است ، اما برای نتایج مطلوب ممکن است سه تا چهار درمان اسکلپترا مورد نیاز باشد.

Radiesse حاوی هیدروکسیلاپاتیت کلسیم است و هنگام استفاده برای تحریک تولید کلاژن و سفت شدن پوست با نمک و لیدوکائین رقیق می شود. برای بهترین نتایج ، ممکن است در سال اول به یک تا سه درمان و سپس هر 12 تا 18 ماه یک درمان برای حفظ نتایج نیاز داشته باشید.

جراحی زیبایی

جراحی های زیبایی برای رفع چین و چروک پوست شامل لیفت صورت ، لیفت ابرو و لیفت گردن است. در طول این روش ها ، یک جراح پلاستیک برش در پوست ایجاد می کند. سپس جراح پوست و بافت عضلانی زیرین را بلند می کند. چربی نیز ممکن است توزیع شود. سپس پوست اضافی کوتاه می شود و برش ها با بخیه ها بسته می شوند. این جراحی ها یک ظاهر بلند و محکم تر برای پوست آسیب دیده فراهم می کنند.

جراحی زیبایی تمام خطرات هر جراحی مانند عفونت و زخم را به همراه دارد. این نیاز به بیهوشی عمومی دارد که شامل خطرات جدی نیز می شود. با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای بالقوه برای تصمیم گیری درست برای شما صحبت کنید.

با افزایش سن ، سطح هورمون های ما به طور طبیعی کاهش می یابد و این منجر به تغییر در پوست می شود. کاهش هورمون ها مقصر نازک شدن و خشکی پوست و همچنین افتادگی است.3 هورمون درمانی با هدف بهبود ضخامت پوست و هیدراتاسیون ، منجر به پوست محکم تر و چاق تر می شود. درمان جایگزینی هورمون هنوز در حال مطالعه است و عوارض جانبی جدی برای آگاهی وجود دارد.

یک کلمه از نویسنده

انعطاف پذیری پوست به پوست ما ظاهر و احساس جوانی می دهد. این مفید است که به یاد داشته باشید که در حالی که برخی از از دست دادن انعطاف پذیری طبیعی است ، ممکن است روند را کند کنید و پوست ما را برای مدت طولانی جوان تر نگه دارید. ما می توانیم با استفاده از کرم ضد آفتاب ، اجتناب از دود سیگار ، خوردن یک رژیم غذایی سالم و خواب کافی از پوست خود در برابر آسیب محافظت کنیم. برای نتایج چشمگیر تر ، می توانید محصولات مراقبت از پوست و درمان های پزشکی را امتحان کنید. با متخصص پوست خود در مورد سوالات انعطاف پذیری پوست خود صحبت کنید تا برنامه ای مناسب برای شما تهیه کنید.

سوالات متداول

کدام ویتامین ها به انعطاف پذیری پوست کمک می کنند ؟
ویتامین هایی که به خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کنند شامل ویتامین A ، ویتامین E و ویتامین C هستند. اگر به اندازه کافی غذاهایی که حاوی این ویتامین ها هستند مصرف نکنید ، ممکن است همیشه برای جلوگیری از علائم پیری کافی نباشد ؛ به همین دلیل است که برخی از افراد نیز به مولتی ویتامین های روزانه حاوی مس ، روی و ویتامین C روی می آورند.هر یک از این ها یک ماده ضروری در تولید کلاژن است.

پوست در چه سنی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد ؟
زنانی که 20 سال یا بیشتر دارند می توانند تجربه کنند که پوستشان شروع به از دست دادن انعطاف پذیری می کند ، 2 اما سن خاصی وجود ندارد که این اتفاق برای همه رخ دهد. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را تعیین کند. این می تواند تحت تاثیر رژیم غذایی ، برنامه خواب ، ورزش ، هیدراتاسیون ، برنامه مراقبت از پوست ، عادات سبک زندگی (اگر سیگار می کشید یا اغلب در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرید) و ژنتیک باشد.

آیا غذاهایی وجود دارند که پوست را سفت می کنند ؟
نه ، غذاهایی وجود ندارند که پوست را سفت کنند. سفت کردن پوست فقط با استفاده از داروهای تجویزی یا از طریق روش پزشکی مانند سونوگرافی ، تزریق بوتاکس ، پوست شیمیایی و لیزر انجام می شود.12 با این حال ، خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، نوشیدن آب زیاد ، ورزش کردن و استفاده از کرم ضد آفتاب در بیرون می تواند ظاهر و سلامت کلی پوست را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید